NEW

Informacje techniczne LuK [#10] Stuki na biegu jałowym w samochodach z podwójnym sprzęgłem mokrym – diagnoza

2021-05-27 / LuK

LuK_PC_Repset_2CT_Wet_1634.jpg

Uwaga na zużycie koła dwumasowego

Niepokojące dźwięki (stuki) słyszane na biegu jałowym z obszaru układu sprzęgła i skrzyni biegów mogą świadczyć o zużytym kole dwumasowym.

W samochodach wyposażonych w podwójne sprzęgło mokre, ze względu na budowę koła dwumasowego i modułu sprzęgła, wymiana samego DKZ może nie rozwiązać problemu. Powodem tego, są połącznia wieloklinowe zarówno od strony koła zamachowego jak i skrzyni biegów. Elementy te ulegają zużyciu podczas eksploatacji samochodu i może to być przyczyną wydobywającego się metalicznego dźwięku.

Rezygnacja z wymiany modułu sprzęgła, podczas wymiany koła zamachowego w układach dwusprzęgłowych spowoduje, że stuki z układu przeniesienia napędu nadal będą słyszalne.
Dla lepszej efektywności naprawy, obniżenia kosztów i zminimalizowania czasu przestoju, podczas awarii koła dwumasowego czy układu sprzęgła nasi technicy zawsze zalecają aby wymienić również komponenty współpracujące z uszkodzoną częścią. W niektórych przypadkach taka wymiana jest wręcz nakazana przez producenta.

Z filmu do którego link znajduje się poniżej, dowiecie się jak zdiagnozować awarie w układzie mokrego sprzęgła i dlaczego koło dwumasowe i moduł sprzęgła należy wymieniać zawsze razem.

Stuki na biegu jałowym w samochodach z podwójnym sprzęgłem mokrym - diagnoza

Przypominamy, że jest już dostępna do pobrania aplikacja mobilna REPXPERT. Aplikacja  umożliwiająca sczytanie kodu kreskowego z opakowań produktów Schaeffler i tym samym uzyskania dostępu do in informacji technicznych. Bezpośrednio na telefon, całkowicie za darmo!

Jeżeli interesują cię nowości i pracujesz z produktami LuK INA FAG, zapisz się już dziś na interesujące cię szkolenie na stronie www.szkolenia.repxpert.pl