Podwójne suche sprzęgło w zautomatyzowanej skrzyni równoległej samochodów marek Hyundai i Kia

2020-05-20 / LuK

2CT_Hyundai_817.jpg

Maksymalna wartość momentu obrotowego - 340 Nm

Schaeffler Automotive Aftermarket posiada w swojej ofercie sprzedaży sprzęgła 2CT (double clutch transmission – do skrzyń dwusprzęgłowych) przeznaczone do wybranych modeli Hyundai i Kia.

Moduł sprzęgła pod względem rozwiązań konstrukcyjnych jest bliźniaczy do wcześniej prezentowanych w ofercie szkoleniowej i sprzedażowej zespołów montowanych w samochodach Renault. Jednak w tym przypadku jest on przystosowany do przenoszenia znacznie większych momentów obrotowych. W porównaniu do modeli Renault, gdzie maksymalne wartości momentów obrotowych nie przekraczały 240 Nm, w przypadku sprzęgieł do modeli Hyundai i Kia, możliwa do przeniesienia przez moduł sprzęgła maksymalna wartość momentu obrotowego generowanego przez silniki wysokoprężne, wynosi aż 340 Nm.

W przypadku technologii wymiany i serwisowania sprzęgieł 2CT do samochodów Hyundai i Kia,  aktualne są wszystkie narzędzia stosowane podczas czynności montażowych sprzęgieł 2CT do modeli Renault.
Większe różnice pomiędzy zespołami sprzęgieł 2CT do Renault i Hyundai występują w odniesieniu do modułów i rozwiązań sterowania dźwigniami zasprzęglającymi oraz sterowania pracą skrzyni biegów.

W Renault sterowanie łożysk oporowych odbywa się za pomocą dźwigni o zmiennym punkcie podparcia za pomocą przesuwającego się wózka, wspomaganego tzw. tulejami sprężystymi. W Hyundai zastosowano dźwignie zasprzęglające o stałym punkcie podparcia, co wymuszałoby wzrost poboru mocy do sterowania silnikiem elektrycznym. Aby tego uniknąć, zastosowano nowatorskie rozwiązanie w konstrukcji nieliniowego siłownika, co pozwoliło na redukcję poboru mocy przez silnik elektryczny o 40%.