Zestaw naprawczy LuK GearBOX do skrzyń biegów 02T w grupie VW (462 0055 10)

2020-05-06 / LuK

Zestaw LuK GearBOX_1_1634.jpg
Zestaw LuK GearBOX_2_1634.jpg
Zestaw LuK GearBOX_3_1634.jpg

Technologia dla szybkich, efektywnych napraw

W dzisiejszych pojazdach pomimo wysokich technologii materiałowych i bardzo przemyślanych konstrukcji, podzespoły zużywają się i wymagają naprawy. Do takich podzespołów zalicza bardzo popularna pięciobiegowa, dwuwałkowa manualna skrzynia biegów typu 02T w grupie VW.  Ta w pełni synchronizowana, kompaktowa i lekka skrzynia biegów zespolona z przekładnią główną i mechanizmem różnicowym jest bardzo rozpowszechniona w grupie VW, stosowana jest  między innymi w VW Lupo, Polo, Golf, Caddy Audi A1 i A2, Skodzie Fabia, Roomster, Seacie Ibiza, Cordoba produkowanych po 2000 roku, aż do dzisiaj ( w niektórych modelach). Przy normalnej eksploatacji tych skrzyń biegów zużyciu podlegają łożyska, ze względu na duże obciążenia dynamiczne.

Rozwiązanie problemu
Historia sukcesu produktów LuK dla manualnych skrzyń biegów rozpoczęła się w latach pięćdziesiątych, wraz z zastosowaniem w pojeździe VW Garbus naszych łożysk igiełkowych.
Dzisiaj nasze produkty to o wiele więcej niż tylko łożyska igiełkowe: Nasza oferta produktowa obejmuje różne modele łożysk do wszystkich typów skrzyń biegów – od łożysk stożkowych, poprzez łożyska igiełkowe, aż do łożysk igiełkowych wzdłużnych do automatycznych skrzyń biegów. Nasze portfolio zawiera także komponenty napędu pasowego rozrządu i osprzętu silnika, popychacze, dźwigienki zaworowe i przestawiacze faz rozrządu. Produkty LuK do skrzyń biegów i mechanizmów różnicowych montowane są w prawie każdym samochodzie osobowym, użytkowym i autobusie.
Zestaw LuK GearBOX_1_817.jpg

​​​​​​​Opracowujemy profesjonalne zestawy naprawcze do skrzyń biegów i mechanizmów różnicowych na rynek Automotive Aftermarket – oczywiście w jakości OE. Podsumowując, nasze produkty i posiadane know-how sprawiają, że jesteśmy niezawodnym partnerem nie tylko dla przemysłu motoryzacyjnego, ale także dla punktów dystrybucji i warsztatów.
Aby usprawnić  naprawę skrzyni biegów firma LuK wprowadziła do oferty zestawy LuK GearBOX.

​​​​​​​Fot. 1:  Przykładowy zestaw LuK GearBOX
​​​​​​​
​​​​​​​Zestawy LuK GearBOX w znacznym stopniu upraszczają naprawę skrzyni biegów. 
Zestaw LuK GearBOX_3_817.jpg

Każdy zestaw zawiera nie tylko nasze know-how w zakresie najczęstszych uszkodzeń skrzyń biegów, ale także wszystkie elementy niezbędne do przeprowadzenia profesjonalnej naprawy tj. o-ringi, uszczelniacze wałków i uszczelki, pierścienie osadcze. Jednym z zestawów LuK GearBOX jest zestaw przewidziany do naprawy wcześniej wspomnianej skrzyni biegów typu 02T oferowanej w grupie VW o numerze 462 0055 10.
​​​​​​​

Fot. 2:  Zestaw łożysk skrzyni biegów LuK GearBOX do skrzyni VW 02T
​​​​​​​

Wymiana łożysk
Technologia wymiany łożysk oparta jest na bardzo prostej technologii VW, niewymagającej specjalnych, skomplikowanych pomiarów. Prosty montaż, z to między innymi zastosowanie połączonych , zespolonych korpusem tylnych łożysk wałka sprzęgłowego i głównego. Wszystkie połączenia gwintowe należy dociągać zalecanym przez VW momentem dokręcającym. Dociąganie śrub łączących korpus i łączących konsolę tylnych łożysk do korpusu dowolnym momentem, może skutkować deformacją korpusu, konsoli  a to przełoży się na skrócenie żywotności łożysk skrzyni  biegów. Po wykonanej naprawie i złożeniu skrzyni biegów, cały zespół wypełniamy olejem w ilości i parametrach zgodnych z zaleceniami VW.
Zestaw LuK GearBOX_2_817.jpg

Jest bardzo istotne zalecenie, gdyż olej musi spełnić dobre smarowanie i chłodzenie elementów składowych skrzyni biegów oraz  ograniczyć tzw. klejenie się synchronizatorów.
Objaw zużycia łożysk nie jest widoczny z zewnątrz, objawia się w pierwszej fazie zużycia delikatnym grzechotanie przy przechodzeni w wyższych obrotów. Może objawiać się metalicznym wyciem ale ze zmienną częstotliwością podczas ciągu i hamowania silnikiem.

​​​​​​​Fot. 3:  Profesjonalny zestaw naprawczy LuK GearBOX - naprawa skrzyni staje się prostsza
​​
​​​​​​​Weryfikacja problemu wg. procedury VW jest następująca:
  • rozgrzać zespół do normalnej temperatury pracy
  • podnieść obroty silnika do 4000 obr/ min
  • wcisnąć pedał sprzęgła i jednocześnie wyłączyć silnik
  • jeśli grzechotania narasta  wraz ze spadkiem obrotów skrzyni biegów, to problem tkwi w zużytych łożyskach
Uwaga: Polecamy szkolenia dotyczące omówionego zagadnienia.
​​​Terminy szkoleń i informacje o tym jak wziąć w nich udział, znajdziesz TUTAJ