Narzędzie do szpilek - 988 2006 390

2019-10-14 / INA
INA_Stud_Tool_15cm_1634.jpg

Ważne dla pojazdów Volkswagen Audi 1.9/2.0 TDi

Narzędzie skonstruowane aby ułatwić profesjonalnym warsztatom montaż szpilki napinacza paska rozrządu w silnikach VAG 1.9/2.0 TDi

  • Spotyka się dwa typy szpilek M8 z drobnozwojnym gwintem lub M8 przechodzącym w M10
  • Bezwzględnie należy sprawdzić stan aluminiowego gniazda i gwintu w bloku. (pozostałości Loctite, szpilki, stan gwintu)
  • Schaeffler rekomenduje wymianę szpilki dostarczanej w zestawie  INA KIT. Uwaga: Nie wszystkie konkurencyjne firmy dostarczają szpilkę w zestawie rozrządu.
  • Szpilka musi być dokręcona odpowiednim momentem (zazwyczaj 15Nm, ale należy sprawdzić wytyczne producenta). Szpilka musi być wkręcona do końca gniazda, nieodpowiedni montaż może spowodować jej wykręcenie lub nawet  pękniecie podczas cyklicznych pulsacji silnika.
  • Nałożyć narzędzie na wkręcona szpilkę i sprawdzać czy jest wkręcona na odpowiednią głębokość. Uwaga: Narzędzie ma z jednej strony frez na szpilkę z gwintem przechodzącym z M8 na M10. Należy się upewnić, że jest założony odpowiednią stroną.
  • Po prawidłowym wkręceniu szpilki należy dokręcić nakrętkę napinacza z odpowiednim momentem, zgodnym z zaleceniami producenta pojazdu. (Zazwyczaj stosuje się 45 stopni dodatkowego dokręcenia, ale należy stosować się do zaleceń producenta i należy zwrócić uwagę czy nakrętka nie obraca się razem ze szpilką co skutkowałoby zniszczeniem  gniazda w bloku!)
  • Jeżeli musieliście naprawiać osadzenie szpilki w bloku, użyjcie narzędzia wraz z załączonym prostopadłościanem aby upewnić się, że szpilka jest wkręcona prosto.
INA_Stud_Tool_1_776.jpg

Narzędzie ma z jednej strony frez na szpilkę z gwintem przechodzącym z M8 na M10. Należy upewnić się, że jest założony odpowiednią stroną.

INA_Stud_Tool_2_776.jpg

Należy użyć narzędzia wraz z załączonym prostopadłościanem aby upewnić się ze szpilka jest wkręcona prosto.

Polecamy film dostępny na stronie SZKOLENIA ONLINE

UWAGA: Narzędzie INA STUD można otrzymać uczestnicząc w szkoleniu organizowanym przez Schaeffler Polska