Schaeffler Automotive Aftermarket umieszcza na opakowaniach swoich produktów etykiety zapobiegające fałszowaniu

14-07-17 / LuK

Schaeffler Automotive Aftermarket umieszcza na opakowaniach swoich produktów etykiety zapobiegające fałszowaniu

Dzięki różnorodnym zabezpieczeniom umieszczonym na etykiecie, między innymi kodowi DataMatrix, partnerzy handlowi i pracownicy warsztatów mogą sprawdzić, czy mają do czynienia z oryginalnym opakowaniem czy też z podróbką. Nowe zabezpieczenie jest już stosowane na wybranych grupach produktowych i rozwiązaniach naprawczych. Z czasem opakowania wszystkich produktów Schaeffler Automotive Aftermarket zostaną opatrzone tą technologią.

Nowy środek bezpieczeństwa ma związek z inicjatywą „Producenci przeciwko piractwu produktów“ (MAPP), w którą oprócz Schaeffler Automotive Aftermarket zaangażowanych jest wielu znaczących członków Europejskiego Stowarzyszenia Dostawców Branży Motoryzacyjnej (CLEPA). Celem tej inicjatywy jest uwrażliwienie uczestników rynku w temacie fałszowania towarów oraz znaków towarowych oraz poinformowanie ich w jaki sposób można jednoznacznie zidentyfikować produkty oryginalne. Kod DataMatrix umieszczony na opakowaniach produktów Schaeffler Automotive Aftermarket stworzony został na podstawie zaleceń opracowanych przez stowarzyszenie CLEPA.

W celu zapewnienia jednoznacznej identyfikacji zastosowany został kilkustopniowy system zabezpieczający – składa się na niego kod DataMatrix oraz zabezpieczenie optyczne. Dodatkowo specjalna metoda kodowania uniemożliwia fałszerzom samodzielne wygenerowanie ważnego kodu. Informacje z etykiety mogą zostać w łatwy sposób odczytane, np. przy pomocy smartphona. W ciągu kilku sekund dane zostają zeskanowane i sprawdzone.

Dodatkowe zabezpieczenie przed fałszerstwem oferuje optyczne oznakowanie umieszczone na etykiecie. Podobnie jak w przypadku banknotów, na etykiecie znajdują się widoczne i ukryte symbole – jednakże w pięciokrotnie wyższej rozdzielczości. Połączenie tych zabezpieczeń, razem z przejrzystym dostępem do danych zapisanych w kodzie DataMatrix, jednoznacznie stwierdza, czy opakowanie jest oryginalne.

„Wprowadzając takie zabezpieczenie chcemy przeciwdziałać nastrojowi niepewności na rynku, który spowodowany jest fałszerstwem produktów oraz znaków towarowych. Naszym celem jest także zduszenie w zarodku każdej próby wprowadzenia na rynek podejrzanych produktów. Dlatego stosujemy na naszych opakowaniach, które zawierają produkty jakości Schaeffler, nowe etykiety zabezpieczające. Ponadto wprowadzamy dodatkowe środki, a także angażujemy się w różne inicjatywy oraz stowarzyszenia, tak aby zapewnić maksymalny poziom zabezpieczenia podczas zakupu i montażu naszych produktów“, podkreśla Michael Söding, prezes zarządu Schaeffler Automotive Aftermarket.

Wśród produktów Schaeffler Automotive Aftermarket, których opakowania opatrzone są już nową, zapobiegającą fałszowaniu etykietą, są: koło dwumasowe LuK (DKZ), LuK RepSet DMF oraz wszystkie produkty do samochodów ciężarowych marek LuK i FAG. Także prawie cały asortyment elementów silnika i podwozia marki Ruville dostarczany jest z nową etykietą. Wkrótce dołączą kolejne grupy produktów.