Częsta przyczyna awarii w układzie napędu rozrządu

11.02.2019 / INA

ds33984_1.jpg
ds33984_2.jpg
ds33984_3.jpg

Luz na łożysku pompy cieczy chłodzącej

Informacja dotyczy następujących pojazdów:
  • Dacia: Duster, Logan, Sandero
  • Lada: Largus
  • Nissan: Kubistar
  • Renault: Clio, Fluence, Kangoo, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Thalia, Twingo, Wind
Silniki: 1.4 16V, 1.6 16V

Nr części: 530 0639 30, 530 0640 30

W trakcie eksploatacji pojazdu często dochodzi do zwiększenia luzu łożyska pompy wody. W wyniku tego boki paska rozrządu będą napierały dużą siłą na zewnętrzne części kół, co w rezultacie spowoduje zniszczenie paska. Oderwane fragmenty mogą uszkadzać inne komponenty napędu rozrządu.

ds33984_1.jpg

Dlatego Schaeffler Aftermarket oferuje zestawy paska rozrządu z odpowiednią pompą płynu chłodzącego.

ds33984_2.jpg

Aby uniknąć dodatkowych kosztów, pompę płynu chłodzącego należy wymieniać zawsze razem z komponentami układu napędu rozrządu.

ds33984_3.jpg

Dla poprawnego doboru części należy korzystać z aktualnego katalogu.