BMW - pływające łożysko wysprzęglika – czy jest zepsute?
18-08-08 / LuK
Ważna diagnoza
W odróżnieniu do wycofanego łożyska wysprzęglającego pierwszej generacji, powierzchnia styku z listkami sprężyny docisku może się poruszać. Wielu pomyśli, „coś tu jest nie tak”. „To będzie powodowało wibracje” powiedzą niektórzy. Ale ta konstrukcja jest właśnie taka dlatego, by tym wibracjom zapobiegać – wibracje na pedale sprzęgła są zredukowane a płynność wysprzęglania poprawiona.
Specyfika tego łożyska polega na tym, ze pierścień dociskowy wpięty jest w obudowę łożyska w taki sposób, że jest ruchoma. Luz ten niweluje nierówności w sprężynie talerzowej. Gwarantuje to wysprzęglanie i zasprzęglanie w jednolity sposób minimalizując wibracje. Bez obciążenia pierścień dociskowy jest luźny, jednakże jeżeli weźmiemy pod uwagę działanie systemu wysprzeglania stanie się jasne, że luz zniknie po zamontowaniu skrzyni biegów i odpowietrzeniu układu wysprzęglania.
Informacje praktyczne
Numery referencji w których występuje omówiona powyżej konstrukcja:
- 500 0035 10
- 500 0757 10
- 500 0800 10
- 500 0937 10
Wskazówki:
Schaeffler Automotive Aftermarket zawsze dostarcza części które są gotowe do montażu.
Ani obudowa , ani pierścień dociskowy nie powinny być smarowane – to powodowałoby niepotrzebne tarcie i przyklejanie się osadów.
Więcej informacji na temat łożysk wysprzęglających można znaleźć na portalu REPXPERT TUTAJ