Dwumasowe koła zamachowe do modułów sprzęgła - Audi A4, A5, A6, Q5 z 6-biegową, manualną skrzynią biegów

18-02-14 / LuK

Dwumasowe koła zamachowe do modułów sprzęgła - Audi A4, A5, A6, Q5 z 6-biegową, manualną skrzynią biegów

Zwiększony luz na ułożyskowaniu DKZ

W określonych w tytule pojazdach, stosowane są moduły sprzęgła. Składają się one z docisku, tarczy sprzęgłowej oraz dwumasowego koła zamachowego z płytą zdawczą. Moduł sprzęgła jest osadzony na wałku sprzęgłowym skrzyni biegów i przykręcony do płyty zdawczej wału korbowego, tak jak w przypadku przetworników momentu obrotowego.

Skrzynia biegów z osadzonym modułem sprzęgła

Podczas oceny modułu sprzęgła można stwierdzić, iż masa wtórna ma zdecydowanie większy luz niż w przypadku standardowego DKZ. Powodem jest inna konstrukcja osadzenia masy wtórnej. W przeciwieństwie do standardowego DKZ, nie jest osadzona na łożysku masy pierwotnej, ale na wałku sprzęgłowym skrzyni biegów. Jeżeli moduł nie jest zamontowany, to jego łożysko nie jest osadzone. Powoduje to zauważalnie duży luz DKZ. Wszystkie luzy modułu zostaną skasowane niemalże do zera w momencie osadzenia na wałku sprzęgłowym przekładni.

Igiełkowe łożysko pilotujące ustala położenie masy wtórnej na wałku sprzęgłowym

W zależności od producenta, różnice pomiędzy zastosowanymi kołami dwumasowymi mogą być znaczące, wynikają jedynie z różnic w technologii i nie wskazują na nieprawidłowość produktu.

Uwaga:

Z powodu innego posadowienia masy wtórnej, nie jest możliwa diagnostyka dwumasowego koła zamachowego za pomocą narzędzia specjalnego o nr 400 0080 10!