Dwa rozwiązania technologiczne Schaeffler w finale konkursu do nagrody PACE Award - magazynu Automotive News

18-02-14 / Ogólne

Dwa rozwiązania technologiczne Schaeffler w finale konkursu do nagrody PACE Award - magazynu Automotive News

Elektromechaniczny stabilizator zawieszenia i wolne koło jednokierunkowe do skrzyń automatycznych zostały wyróżnione nagrodą Pace Award 2017

Wyróżnieniem PACE Award, przyznawanym od 23 lat, uhonorowane są wyjątkowe rozwiązania technologiczne opracowane przez koncerny dostarczające systemy dla motoryzacji.

Ta renomowana nagroda jest uznana globalnie przez branżę jako wykładnik innowacyjności.

PACE Award (PACE: Premier Automotive Suppliers' Contribution to Excellence) magazynu Automotive News, co podkreśla wyjątkową rolę koncernu wśród najbardziej innowacyjnych firm branży motoryzacyjnej.

Po raz dziewiąty w ciągu 11 lat produkt Schaeffler znalazł się w rundzie finałowej do nagrody

W 2017 roku Schaeffler został uhonorowany podwójnie.

„Jest dla nas wyjątkowym zaszczytem i daje nam ogromną radość otrzymać w tym roku podwójne wyróżnienie, w tym prestiżowym konkursie” – powiedział Matthias Zink, prezes Automotive Schaeffler AG. „A przede wszystkim, kiedy wyróżnienie to jest postrzegane globalnie jako benchmark innowacyjności.“ – dodał prof. Peter Pleus, drugi prezes Automotive Schaeffler AG.

Pierwszym z nagrodzonych produktów jest

Elektromechaniczny stabilizator zawieszenia

Elektromechaniczny stabilizator zawieszenia jest pierwszym rozwiązaniem typu mechatronicznego na rynku. W odróżnieniu od systemu hydraulicznego, rozwiązanie to oprócz redukcji zużycia paliwa i emisji spalin, pozwala na znaczne ułatwienie podczas montażu na zasadzie funkcji „Plug-in-play“. Dzięki adaptacji do zintegrowanych w nowoczesnych układach zawieszenia systemach dynamicznej i precyzyjnej regulacji, elektromechaniczny stabilizator zawieszenia jest w stanie znacząco poprawić stabilność w zakrętach i zwrotność pojazdu oraz komfort jazdy na gorszych nawierzchniach.

W listopadzie 2015 roku, Schaeffler jako pierwszy dostawca na świecie rozpoczął produkcję elektromechanicznego stabilizatora w wersji 48-Volt, dla pierwszego seryjnie produkowanego luksusowego SUV z 48-Voltowym systemem zasilania pokładowego.

To rozwiązanie ilustruje również trend wzrostu napięcia systemów zasilających, jaki zarysowuje się w branży motoryzacyjnej. System Schaeffler jest jedynym takim rozwiązaniem na rynku.

Kolejnym nagrodzonym produktem jest

Wolne jednokierunkowe koło zębate do przekładni automatycznych

Dzięki wiodącej pozycji jako lidera w zastosowaniu technologii nitowania i wytłoczeń, Schaeffler podniósł bardzo wysoko technologiczną poprzeczkę w nowej generacji jednokierunkowego wolnego koła zębatego do przekładni automatycznych. W rezultacie powstało całkowicie na nowo przeprojektowane koło o lżejszej konstrukcji, charakteryzujące się znacznie dłuższą żywotnością oraz niższą ceną zakupu niż dotychczas stosowane wolne koła w przekładniach automatycznych. Technologia wytłoczek zastosowana do produkcji większości elementów koła, nie tylko pozwoliła osiągnąć w tym innowacyjnym rozwiązaniu Schaeffler-a bardzo wysokie wymagania wytrzymałościowe, konieczne w zastosowaniu do nowoczesnych przekładni o coraz wyższych stopniach przełożenia, ale również zredukować masę i co za tym idzie, moment bezwładności masy o 13 procent. Ponadto przełożenia wstępne są całkowicie pozbawione luzów.

Schaeffler zakłada, że do 2022 roku to rozwiązanie będzie montowane w 11% samochodów z tylnym napędem.

Tegoroczna nagroda jest już 9-tym wyróżnieniem dla koncernu Schaeffler w ciągu ostatnich 11 lat trwania konkursu.

Warto przypomnieć, że w poprzednich latach Schaeffler plasował się na następujących pozycjach finałowych w konkursie PACE Awards:

  • 2017: Zwycięzca za elektromechaniczny stabilizator i wolne koło do przekładni automatycznych
  • 2016: Finalista za technologię obróbki laserowej w zastosowaniu do tarcz sprzęgieł
  • 2015: Finalista za przemiennik momentu obrotowego z wyrównującym zaworem tłoczkowym
  • 2014: Zwycięzca za przemiennik momentu obrotowego z tłumikiem wahadłowym
  • 2012: Zwycięzca za system UniAir, oraz za Innowacyjną Współpracę z Fiat Powertrain i Chrysler Group
  • 2011: Zwycięzca za wałki wyrównoważające lekkiej konstrukcji podparte na łożyskach tocznych
  • 2010: Finalista za piastę koła z połączeniem doczołowym
  • 2009: Zwycięzca za technologię 2CT
  • 2007: Finalista za tandemowe łożysko kulkowe