Powłoki piast sprzęgieł

17-11-02 / LuK

Powłoki piast sprzęgieł

Smar nie zawsze jest konieczny

Piasty sprzęgieł mogą być pokryte różnymi typami powłok. Z tego powodu, przy wymianie sprzęgła należy stosować się do następujacych zasad:

Powloki_piast-1_776.jpg

Piasty niklowane, charakteryzują się srebrnym matowym kolorem, nie wolno ich smarować.

Powloki_piast-2_776.jpg

Piasty fosforowane, o ciemnym matowym kolorze, należy zawsze smarować.

Niezastosowanie się do tych zasad może spowodować brak wysprzęglenia i/lub drgania.Przy wyborze smaru stosować się do zaleceń producenta pojazdu. Jeśli brak jest takiej informacji, można stosować smar o wysokiej odporności termicznej i zmęczeniowej z domieszką MoS₂ (np. Castrol Olista Longtime 2 lub 3). Nie stosować smaru miedzianego!

Zalecamy smarowanie piasty tarczy i wałka sprzęgłowego w następujący sposób:

  • Równomiernie nałożyć niewielką ilość smaru na piastę tarczy i wałek sprzęgłowy.
  • Przesuwać tarczę po wałku sprzęgłowym w trzech położeniach kątowych. Zdjąć tarczę.
  • Usunąć nadmiar smaru z krawędzi piasty.

Uwaga: Należy stosować się do zaleceń producenta pojazdu!