NEW

Blokada Transportowa w Dwumasowym Kole Zamachowym

2021-02-16 / LuK

Blokada_transportowa_1634.jpg

Uwaga na uszkodzenia transportowe

Wymiana DKZ zazwyczaj jest pracochłonna, dość skomplikowana i nietania. Dlatego przed rozpoczęciem montażu Schaeffler Polska zaleca aby wszystkie nowe elementy, które mają być zamontowane, zostały zweryfikowane pod kątem uszkodzeń transportowych. Często wielu z was sprawdza stan dopiero co wyjętego z opakowania dwumasowego koła zamachowego weryfikując luz występujący pomiędzy masą wtórną a pierwotną. Co jednak gdy luzu nie ma? Czy dostarczone koło zostało uszkodzone w transporcie, lub czy jest to wada produkcyjna? Otóż nie, nie wszystkie DKZ (tu na przykładzie Renault Master 2.3d) mają wyczuwany luz (kąt maks. obrotu). W tym konkretnym  przypadku dwumasowe koło zamachowe zostało przez producenta zabezpieczone specjalnym trzpieniem na czas transportu. Elementu tego nie należy demontować, zostanie on zerwany przy pierwszym uruchomieniu auta nie powodując żadnych uszkodzeń wewnątrz koła.
Wszystkich zainteresowanych i mających wątpliwości odsyłamy do wielu innych informacji dotyczących DKZ, dostępnych na portalu REPXPERT.

Przykładowa informacja serwisowa dotycząca tego tematu jest dostępna, do pobrania, w prawej, górnej części strony.

Poniżej link do filmu, z którego możesz się dowiedzieć:
•    Czy każde nowe dwumasowe koło zamachowe ma wyczuwalny luz
•    Czy można usunąć blokadę transportową przed montażem koła
Blokada transportowa w Renault Master 2.3d