NEW

Wałek rozrządu nie jest równy wałkowi rozrządu

2020-07-07/ INA

Walek_rozrzadu_1634.jpg

Trzy technologie - różne rozwiązania

Wałki rozrządu mogą być wytwarzane w trzech różnych technologiach. Najczęściej stosowaną konstrukcją jest wałek rozrządu wykonany z żeliwa. Stalowy wałek rozrządu to kolejna popularne rozwiązanie. Jest stosowany, gdy wymagany jest określony materiał. Tutaj wałek rozrządu jest frezowany z kęsa stali, a następnie szlifowany. Trzecia konstrukcja jest znana jako składany wałek rozrządu. Zazwyczaj jest on wytwarzany z cylindrycznej rury, na którą wciskane są poszczególne krzywki. Krzywki są mocowane na przykład za pomocą spawania lub złączki termokurczliwej.

Modułowa budowa i znacznie niższa waga składanego wałka rozrządu w porównaniu z żeliwnym wałkiem rozrządu to duża zaleta. Krzywki umieszczone na wałku rozrządu uruchamiają zawory wlotowe i wylotowe. Konwertuje to ruch obrotowy wałków rozrządu na ruch zaworów w linii prostej. Pomiędzy krzywkami i zaworami stosuje się różne warianty konstrukcyjne popychaczy krzywkowych (popychacze szklankowe, popychacze palcowe, wahacze itp.).