Jak pracować w garażu tak sterylnie, jak to możliwe w czasach koronawirusa

2020-03-30

Coronavirus_1634.jpg

Kryzys związany z epidemią koronawirusa ma obecnie wpływ na wszystkie dziedziny życia publicznego, a warsztaty nie są z tego wyłączone. Oprócz dobrze znanych środków ochronnych Światowej Organizacji Zdrowia i władz krajowych zespół REPXPERT opracował dalsze instrukcje dotyczące higieny podczas pracy w warsztacie. Przeczytaj tutaj, jak Ty i Twoi koledzy możecie kontynuować bezpieczną i higieniczną pracę w samochodzie, jednocześnie chroniąc swoich klientów:

1. Oczyść pojazd po przyjęciu do naprawy. Dotyczy to głównie najczęściej dotykanych powierzchni w samochodzie (np. Ekran dotykowy, elementy sterujące na kierownicy i konsoli środkowej, przyciski elektrycznych szyb itp.) Nie można również zapomnieć o kluczyku do samochodu. Ale zwróć również uwagę na najmniej zauważalne obszary, takie jak klamki drzwi i lusterko wsteczne. Zazwyczaj zwykłe mydło lub płyn do mycia naczyń są wystarczające do zniszczenia struktury wirusów. Do wnętrza odpowiednie są również specjalne środki do czyszczenia kokpitu, które delikatnie czyszczą powierzchnie.

2. Wyłącz wentylację przed uruchomieniem pojazdu.

3. Użyj jednorazowego plastikowego opakowania. Kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów można owinąć folią, aby zapewnić dodatkową ochronę podczas pracy lub jazdy próbnej.

4. Pracuj w rękawiczkach. Wszelkie prace przy pojeździe mogą być wykonywane tylko przy odpowiedniej ochronie dłoni. Duża część zarazków na ciele znajduje się na rękach, dlatego ważne jest, aby chronić je w najlepszy możliwy sposób. Noszenie rękawiczek zmniejsza ryzyko infekcji.

5. Zachowaj odległość. Podobnie jak w życiu codziennym, to samo dotyczy warsztatów: odległość co najmniej 1,50 m od współpracowników i klientów. Możliwe, że są już zainfekowani wirusem, nawet jeśli nie wykazują żadnych objawów. Zmniejsza to ryzyko infekcji.

6. Zainstaluj panele z pleksiglasu na ladzie odbiorczej. Pomagają one zachować niezbędną odległość, np. podczas rozmowy z klientami. Pomoże to zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa.

7. Ogranicz kontakt z klientami do minimum. Usługa odbioru i dostawy pojazdu zmniejsza liczbę punktów kontaktowych, a tym samym ryzyko infekcji.

8. Zmniejsz liczbę osób / klientów w obszarze odbioru. Podczas umawiania spotkań należy unikać możliwego nakładania się.

9. Regularnie czyść urządzenia. Szczególnie ważne jest dokładne czyszczenie klamek, recepcji, długopisów, kart roboczych, oparć krzeseł, ekspresów do kawy i innych przedmiotów, które są często dotykane podczas kontaktów z klientami. Dotyczy to również wszystkich obiektów używanych przez pracowników warsztatu.

10. Usuń czasopisma z poczekalni. Jest to kolejny obszar, w którym wirusy mogłyby potencjalnie przetrwać przez kilka dni.

11. Unikaj jazdy testowej z klientami. W tym przypadku nie można zachować minimalnej odległości 1,50 m.

12. Zachęcaj do opcji płatności bezgotówkowych. Jeśli to możliwe, tymczasowo wstrzymaj płatności gotówką.

13. Rozłóż ręczniki papierowe w swoich sanitariatach. Nie używaj zwykłych ręczników, ponieważ są one używane przez wiele osób.