Nowe koncepcje mobilności firmy Schaeffler

24-07-2020 / Schaeffler

Hybrydy_Auto_2_817.jpg
Hybrydy_Przekroj_817.jpg

Schaeffler i elektromobilność

Napędy 48-woltowe

W czasach powszechnej elektryfikacji mobilność musi być rentowna. W wielu typach pojazdów i w różnych rejonach świata, silniki spalinowe pozostaną jeszcze długo kluczowym napędem do przemieszczania się na duże odległości.
Hybrydy_Auto_2_817.jpg

48-woltowe napędy Schaeffler umożliwiają w zależności od konstrukcji, obniżenie zużycia paliwa o ponad 20%. Na przykład napęd 48 V, z silnikiem elektrycznym na tylnej osi jako "osią elektryczną", umożliwia jazdę wyłącznie na silniku elektrycznym przy niskich prędkościach podczas manewrów parkowania. Redukcja emisji i zużycia paliwa w układach 48-woltowych są znaczące również przy zastosowaniu modułów hybrydowych P2 marki Schaeffler.


Oferując nowoczesne systemy i komponenty do rozwiązań hybrydowych, Schaeffler otwiera nowe perspektywy do zastosowań manualnych skrzyń biegów i przygotowuje korzystne warunki do wprowadzenia napędów hybrydowych w nowych segmentach rynku motoryzacyjnego.

Napędy hybrydowe typu „Plug-in” (wysokie napięcie)

Redukcja zużycia paliwa w cięższych samochodach osobowych, realizowana jest przez prawie wszystkich producentów samochodów poprzez stosowanie technologii hybrydowej typu „plug-in”. Silnik spalinowy współpracuje z wydajnym napędem elektrycznym. Schaeffler opracował rozwiązania modułów hybrydowych w różnych zakresach momentu obrotowego do zamontowania pomiędzy silnikiem a przekładnią (moduł P2) - lub jako osobny system napędu osi (moduł P4).
Napędy hybrydowe oparte na systemie wysokiego napięcia pozwalają znacząco zredukować CO2.

Napędy do samochodów elektrycznych

W ciągu najbliższych lat, przede wszystkim w Chinach i Europie, oraz w obszarach wielkomiejskich, otworzy się rynek dla pojazdów napędzanych wyłącznie silnikami elektrycznymi.
Hybrydy_Przekroj_817.jpg

Schaeffler ma już dzisiaj w swojej ofercie rozwiązania napędów dla takich pojazdów, gotowe do seryjnej produkcji.
Na przykład osie elektryczne Schaeffler mają szerokie zastosowane w pojazdach elektrycznych. Wejście do tej grupy produktów oznaczone jest osiami typu E z jednokrotnym przełożeniem, w układzie współosiowym lub równoległym. Bazową wersję można rozszerzyć o dodatkowe elementy,  np. zintegrować niezbędną blokadę parkingową. Możliwa jest również integracja z drugim, mniejszym napędem.

Taki układ pozwala na tzw. wektorowanie momentu obrotowego – to ważny współczynnik dla podniesienia dynamiki i bezpieczeństwa jazdy.