E-mobilność na motoryzacyjnym rynku części zamiennych - INA FEAD KIT do łagodnych hybryd 48 V

2020-03-12 / INA

Schaeffler_AAM_e-mobility_FEAD_1634_1.jpg
Schaeffler_AAM_e-mobility_FEAD_1634_2.jpg

Nowość na rynku części samochodowych, tylko od firmy Schaeffler - INA FEAD KIT do łagodnych hybryd 48 V.

Schaeffler jest dobrze przygotowany do naprawy aktualnych i przyszłych generacji pojazdów hybrydowych.
Już dziś eksperci rynku wtórnego oferują elementy podwozia dla ponad 85 procent wszystkich hybrydowych samochodów osobowych. Dostępne są również rozwiązania naprawcze dla napędu rozrządu i napędu pomocniczego (FEAD) dla ponad połowy pojazdów, z tendencją wzrostową.
 
Jako pierwszy dostawca na rynku wtórnym, Schaeffler Automotive Aftermarket oferuje rozwiązanie do naprawy napędu urządzeń pomocniczych (FEAD) dla pojazdów hybrydowych o napięciu 48 V. 48-woltowy INA FEAD KIT jest teraz dostępny do Renault Scénic i Megane dCi 110 Hybrid Assist. Główne elementy to pasek klinowy wielorowkowy, napinacz i koła pasowe, a także wszystkie niezbędne akcesoria. W ciągu tego roku pojawią się rozwiązania dla innych zastosowań w pojazdach.
 
Rok 2020 jest kluczowym rokiem e-mobilności dla producentów samochodów bo po raz pierwszy należy przestrzegać limitów CO2 ustalonych przez Unię Europejską. Również na rynku części samochodowych pojawia się pytanie, które części zamienne będą potrzebne w przyszłości i jakie można świadczyć usługi. Wyzwania techniczne, na które będą musiały się przygotować w przyszłości warsztaty, są różnorodne i złożone - na przykład samochody hybrydowe z napędem P0 oprócz klasycznego silnika spalinowego mają silnik elektryczny z napędem paskowym. 48-woltowa technologia łagodnej hybrydy odgrywa kluczową rolę w przekształceniu systemu FEAD z odbiornika energii w dostawcę energii: silnik rozrusznika i alternator zastępuje się alternatorem paskowym lub skrótem BAS. W połączeniu z 48-woltowym akumulatorem pojazd może „wybiegać” z całkowicie wyłączonym silnikiem spalinowym, co pozwala zaoszczędzić nawet siedem procent emisji CO2. Po przyspieszeniu generator alternatora paskowego może również zwiększyć moment napędowy za pomocą tak zwanej „funkcji doładowania”, zwiększając tym samym wydajność i komfort.
 
Z technologicznego punktu widzenia Schaeffler jest bardzo dobrze pozycjonowany dla pojazdów hybrydowych na rynku wtórnym, biorąc pod uwagę wiedzę jaką dysponuje w zakresie oryginalnego wyposażenia w układach napędowych. Dziś w jego portfolio już znajdziemy komponenty podwozia dla ponad 85 procent wszystkich pojazdów hybrydowych. Odpowiada to prawie takiemu samemu zakresowi, jak w przypadku pojazdów z tradycyjnymi silnikami spalinowymi. W przypadku napędu rozrządu i napędu urządzeń pomocniczych eksperci z rynku wtórnego oferują rozwiązania naprawcze dla ponad połowy wszystkich hybrydowych samochodów osobowych. Już dziś warsztaty często instalują następujące rozwiązania naprawcze Schaeffler, między innymi: dla układu silnika ZESTAW PASKA ROZRZĄDU dla Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron, VW GOLF VII 1.4 GTE Hybrid oraz Volvo D5 i D6 Hybrid. Na przykład do naprawy podwozia w Renault Scénic 4 z Hybrid Assist 1.5 dCi oraz w BMW X5 i X6 Hybrid jest stosowany FAG WheelSet.
 
Nie rewolucja, ale ewolucja architektury pojazdu

W niedalekiej przyszłości warsztaty powinny przygotować się na okres przejściowy, ponieważ przejście na e-mobilność nie nastąpi z dnia na dzień. „Widzimy, że dodanie napędu elektrycznego do architektury pojazdu początkowo jest ewolucją. Procesy diagnozowania i naprawy mogą ulec zmianie, niewątpliwie niezależne warsztaty będą w stanie naprawiać również pojazdy hybrydowe i elektryczne. Ważne jest to, że akceptują zmiany na rynku, inwestują w przyszłe technologie i edukację ”, mówi Rouven Daniel, wiceprezes ds. Systemów transmisyjnych i odpowiedzialny za e-mobilność w Schaeffler Automotive Aftermarket.
 
Niezależnie od rodzaju skrzyni biegów branża części zamiennych jest opóźniona o około pięć lat. Dotyczy to również pojazdów hybrydowych i czysto elektrycznych. W przypadku obu typów pojazdów Schaeffler widzi odpowiednie udziały pojazdów na rynku części zamiennych - tj. pojazdy starsze niż pięć lat - mniej niż pięć procent na całym świecie w nadchodzących latach, przy jednoczesnym rosnącym globalnym parku pojazdów. U podstaw tego scenariusza leży schemat „30–40–30” Schaefflera, który przewiduje 30 procent pojazdów w pełni elektrycznych, 40 procent hybryd i 30 procent tradycyjnych silników spalinowych do 2030 r. „Dlatego nie oczekujemy rewolucji na kolejne lata, a raczej ewolucji. Dzięki naszemu portfolio jesteśmy idealnie przygotowani jako partner dla naszych klientów i warsztatów samochodowych ” - mówi Daniel Rouven.