Elektromechaniczny przestawiacz faz wałka rozrządu

22.11.2018 / INA

Połączenie dynamiki i ekonomiki jazdy

Przestawiacze faz wałków rozrządu są specjalnymi podzespołami umożliwiającymi regulację pracy zaworów. Wnoszą one oczywisty wkład w redukcję zużycia paliwa i emisji szkodliwych związków. Można śmiało zastosować sformułowanie, że łączą dynamikę z oszczędnościami.

Przestawiacze optymalizują czasy otwarcia zaworów w szerokim zakresie obciążeń i prędkości obrotowych silnika, poprawiając w ten sposób dynamikę i przyjemność z jazdy samochodem. Zastosowanie mają tu rozwiązania do pojedynczych, podwójnych zsynchronizowanych oraz podwójnych niezależnych układów wałków rozrządu. Przestawiacz faz o lekkiej konstrukcji, wykonany jest w formie wytłoczki z wysokogatunkowej stali.

Wersja elektromechaniczna przestawiacza faz, opracowana niedawno w laboratoriach Schaeffler-a, pracuje jeszcze szybciej i bardziej precyzyjnie pod kątem warunków obciążenia silnika. Dzięki zastosowaniu specjalnego układu elektromechanicznego, możliwe stało się przestawienie wałka rozrządu przy prędkości kątowej 600 stopni kątowych wału korbowego na sekundę. Znacznie powiększony zakres regulacji wałka rozrządu, stwarza ogromne możliwości zastosowania nowych przestawiaczy faz, do wdrożenia przy opracowywaniu nowoczesnych, wysokowydajnych koncepcji charakterystyk sterowania silnikami spalinowymi.

Do tej kategorii oferty Schaeffler zaliczają się:

- przestawiacze faz w układach łańcucha rozrządu,

- przestawiacze faz w układach paska rozrządu,

- hydrauliczne i elektromechaniczne przestawiacze faz rozrządu,

- zawory sterujące.