Mistrz świata napędzany przez moduł elektryczny: Tak szybko technologia wyścigowa trafia na drogi.

08.11.2018 / Ogólne

Schaeffler 4ePerformance

Pojazd koncepcyjny "Schaeffler 4ePerformance", poprzez imponującą wydajność jazdy, demonstruje jak szybko nowoczesna technologia sportów motorowych może zostać wykorzystana na drodze. "Schaeffler 4ePerformance" jest dobrym przykładem tego, jak technologia jest przenoszona z wyścigów samochodowych na koncepcję napędu przeznaczonego do niemal masowej produkcji.

W pełni elektryczny pojazd napędzany jest czterema silnikami Formuły E o łącznej mocy 880 kW (1200 KM) pochodzącymi z samochodu wyścigowego ABT Schaeffler FE01 Formula E. Wszystkie cztery moduły napędowe były używane, bardzo efektywnie, przez cały drugi sezon Formuły E. Co więcej, te silniki elektryczne stały się podstawą napędu elektrycznego Lucas di Grassi w sezonie 2016/2017.

null

Moduł elektryczny: "Schaeffler 4ePerformance" jest napędzany przez nie mniej niż cztery systemy napędowe Formula E ze zwycięskiego samochodu wyścigowego ABT Schaeffler FE01, z których każdy zapewnia moc wyjściową 220 kW. Łącznie dostępna jest całkowicie elektryczna moc napędu do 880 kW (około 1 200 KM)

Znaczenie rozwoju zbliżonego do produkcji seryjnej jest szczególnie widoczne w pojeździe koncepcyjnym "Schaeffler 4ePerformance", w którym wiedza na temat kompleksowej wiedzy systemowej, napędów oraz oprogramowania i zarządzania akumulatorami jest przekazywana bezpośrednio do wszystkich działów rozwoju Grupy Schaeffler. W przypadku "Schaeffler 4ePerformance", odpowiednie obszary eksperckie Schaeffler Motorsports, dział biznesu Schaeffler E-Mobility oraz firmy zależne firmy Schaeffler Engineering i Compact Dynamics ściśle ze sobą współpracowały i uzyskały także wiedzę ABT Sportsline w zakresie całego pojazdu. Imponujący samochód o wysokich osiągach, zbudowany jest w oparciu o stalowe nadwozie pojazdu seryjnego o dużej pojemności.

null

Innym przykładem wdrożenia nowych technologii jest Audi e-tron FE04, które na co dzień bierze udział w wyścigach Formal-E series. Samochód można było oglądać w specjalnej strefie podczas Targów Automechanika w Frankfurcie w dniach 11-15 września. Jest on całkowicie elektryczny i udowadnia, że technologia Scheffler sprawdza się nawet w najcięższych warunkach wyścigów samochodowych.