Broszura techniczna - zestawy podwójnego suchego sprzęgła firmy LuK w pojazdach grupy VW z 7-biegową skrzynią biegów 0AM

03.07.2018 / LuK

Podwójne suche sprzęgło - Demontaż i montaż / Specjalne narzędzie / Diagnoza uszkodzeń

Pierwsza generacja podwójnego suchego sprzęgła była stosowana przez grupę Volkswagena w 7-biegowej skrzyni biegów 0AM od 2008 roku. Od tego czasu była stale rozwijana. Jednakże zmiany, które powstawały, nie wpływały na proces wymiany podwójnego sprzęgła.

Skrzynie biegów wyprodukowane po czerwcu 2011 roku zostały wprowadzony na rynek jako przekładnie drugiej generacji z podwójnym suchym sprzęgłem. Głównymi cechami wyróżniającymi są zmiana struktury dźwigni zasprzęglającej i łożyska.

Rezultatem zmian konstrukcyjnych, mogą być różnice w procesie naprawy i konieczne jest, branie ich pod uwagę.

Kompletne podejście do napraw układów przeniesienia napędu, silnika i elementów podwozia wymagają stosowania najwyższej jakości materiałów i narzędzi. Schaeffler jest czołowym dostawcą części zamiennych i kompletnych rozwiązań naprawczych - zawsze w oryginalnej jakości oraz odpowiedniej wiedzy technicznej.

W przypadku naprawy modułu podwójnego sprzęgła zawsze trzeba używać przeznaczonych do tego narzędzi specjalnych. To zapewnia profesjonalną naprawę oraz zapobiega uszkodzeniu sprzęgła oraz skrzyni biegów. Schaeffler Automotive Aftermarket oferuje pełny system narzędzi do demontażu i montażu. Dzięki modułowej budowie zestaw podstawowy łączy się z zestawami dla określonej marki. Takie rozwiązanie można bardzo łatwo adaptować również do nowych modeli modułów podwójnego sprzęgła co pozwala wykorzystywać je w wielu naprawach. Niezmiernie ważne jest stosowanie podczas napraw zaleceń technicznych, które firma Schaeffler udostępnia w swoich materiałach.

Najnowsza broszura, skierowana do warsztatów zajmujących się naprawą pojazdów z podwójną skrzynią biegów, obejmuje rozwiązania stosowane w następujących pojazdach z 7-biegową skrzynią biegów 0AM:

  • Audi
  • SEAT
  • ŠKODA
  • Volkswagen