Instrukcja montażu DKZ 415 0232 10

29.09.2017 / LuK

Prawidłowy dobór części wymaga uwagi.

W niektórych modelach Suzuki, Opla i Vauxhall do montażu docisku sprzęgła zastosowano dwumasowe koło zamachowe (DKZ) z otworami gwintowanymi na przelot. Jako że luka pomiędzy masą pierwotną i wtórną jest bardzo niewielka, można stosować jedynie śruby o długości 13mm.

Przy użyciu dłuższych śrub, gwint śruby wystaje z tylniej strony masy wtórnej i zderza się z masą pierwotną. W tym przypadku DKZ może nie funkcjonować poprawnie. Wszystkie drgania obrotowe silnika będą przenoszone na skrzynię biegów / układ napędowy bez odpowiedniego tłumienia, powodując hałas i przedwczesne zużycie.

W niektórych przypadkach, profil wielowpustu w tarczy sprzęgła może z tego powodu zostać tak uszkodzony, że dalsze przeniesienie napędu nie będzie możliwe.

Widok uszkodzonego wielowpustu piasty

.

.

.

.

.

.

W celu uniknięcia opisanych powyżej problemów, Schaffler Automotiv Aftermarket dodaje odpowiednie śruby do zestawów RepSet®. W okresie przejściowym mogą być dostępne obie wersje zestawów.

Uwaga:

Jeśli nowe śruby montażowe są załączone, muszą zostać użyte przy wymianie sprzęgła lub DKZ. Jeśli śruby nie są dołączone do kompletu, należy używać jedynie śrub M6x13 o klasie wytrzymałości 10.9.

Zestawienie pojazdów, których dotyczy powyższa informacja, zawiera karta informacyjna dostępna tutaj:

Service Info