NEW

Typowy błąd: montaż amortyzatora BILSTEIN B6 VA w samochodach HONDA CR-V I

Honda CR-V

Honda CR-V

Powszechny błąd montażowy przy montażu B6 do Hondy CR-V I

Powszechny błąd montażowy przy montażu B6 do Hondy CR-V I

Poprzez montaż amortyzatorów serii „Performance” BILSTEIN B6 (nr art. 24-023382) można zyskać znaczne polepszenie bezpieczeństwa i wydajności. Zoptymalizowana zostaje w szczególności przyczepność na drodze i stabilność na torze. Dzięki idealnej kompensacji występujących sił następuje także redukcja skłonności do przechylania na zakrętach. Jest to bardzo ważny aspekt w segmencie pojazdów SUV. W szczególności podczas montażu amortyzatora w samochodzie Honda CR-V 1. generacji należy zwrócić uwagę na kilka ważnych kwestii. 

W przypadku tego typu pojazdów należy zwrócić uwagę na montaż standardowego uchwytu przewodu hamulcowego elastycznego.

Amortyzator BILSTEIN B6 dla CR-V I jest dostarczany ze specjalną rurą montażową. Rura ta nie pozostaje na stałe w pojeździe, lecz służy jedynie do mocowania uchwytu przewodu hamulcowego elastycznego.

Poniższy przykład pokazuje, jakie mogą być konsekwencje nieprawidłowego montażu: po zamontowaniu uchwytu przewodu hamulcowego elastycznego na nowym amortyzatorze BILSTEIN B6 rura montażowa została w tym przypadku nieprawidłowo zamontowana nad pierścieniem osadczym rozprężnym. Pierścień ten jest jednak przewidziany wyłącznie do mocowania sprężyny talerzowej, a tuleja montażowa ma służyć jedynie jako pomoc w montażu uchwytu przewodu hamulcowego elastycznego.

Wskutek opisanego powyżej nieprawidłowego montażu sprężyna talerzowa amortyzatora znajduje się w podwyższonej pozycji. Powoduje to znaczne zwiększenie prześwitu przy przedniej osi, mimo że jednocześnie zamontowane sprężyny obniżające powinny mieć dokładnie odwrotny efekt.