CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA TECHNICZNE


1. Nowe dwumasowe koło zamachowe (DKZ) ma duży luz boczny masy wtórnej, czy to jest ok?

Niektóre nowe DKZ mogą wykazywać luz boczny nawet do 2,5 mm, jednak dobrze jest sprawdzić go i porównać z dopuszczalnym w tabeli na stronie:

Tabela danych DKZ

2. Czy przed montażem DKZ należy je w jakiś sposób przygotować?

Używając tylko szmatki nasączonej środkiem odtłuszczającym przetrzeć powierzchnię roboczą współpracującą z okładzinami tarczy sprzęgła. Nie wolno stosować żadnych spray'ów lub innych substancji mogących przedostać się do wnętrza koła. Nie należy też przedmuchiwać koła sprężonym powietrzem z uwagi na ryzyko przedostania się zanieczyszczeń do wewnątrz.

3. Jeśli w opakowaniu brak jest nowych śrub do DKZ, czy można zastosować stare śruby mocujące?

Nie! Śruby mocujące DKZ spełniają określone parametry wytrzymałościowe przy zachowaniu właściwego momentu dokręcającego. Po ich wykręceniu parametry te nie są już zachowane, dlatego do każdej wymiany DKZ koniecznie stosować nowe śruby mocujące i odpowiedni moment dokręcający wg tabeli dostępnej na stronie:

Momenty dokręcania śrub

Jeśli zestaw nie zawiera śrub, należy je zakupić w autoryzowanym serwisie danej marki pojazdu lub zastosować identyczne wg parametrów technicznych.

4. Nowe DKZ jest zablokowane i na tylnej ściance ma plastikowy (ew. aluminiowy) nit blokujący! Czy należy usunąć ten nit przed montażem koła?

Nie! Koło należy zamontować bez usuwania tego nitu – będzie on ścięty automatycznie po pierwszym uruchomieniu silnika. Dotyczy marek Hyundai, Mitsubishi, Nissan, Renault, Volvo.

Informacja uzupełniająca:

Blokada DKZ

5. Nowe DKZ generuje metaliczne dźwięki podczas potrząsania! Czy to znaczy że jest uszkodzone?

Jeśli DKZ ma nr zgodny z jednym z podanych w informacji Serwis Info LuK-0037 *dostępnej na stronie:

Metaliczne dźwięki

to jest to dźwięk naturalny, generowany przez tłumik wahadełkowy CPA. Takie DKZ nie jest uszkodzone i jest w pełni sprawne.

Uwaga: lista DKZ z CPA stale rośnie – w razie wątpliwości prosimy o kontakt z centralą!

6. W dobranym zestawie sprzęgła znajduje się docisk, który na obudowie ma trzy małe sprężynki cylindryczne (najczęściej żółte) – czy taki docisk montuje się tak jak zwykły?

Nie. Jest to docisk samonastawny typu SAC, który do montażu wymaga specjalnego narzędzia. Zalecamy stosować narzędzie Schaeffler o nr 400 0237 10, dostępne w sieci sprzedaży lub w sklepie bonusowym REPXPERT. Montaż należy wykonać wg instrukcji opisanej w broszurze dostępnej na stronie:

Montaż sprzęgła SAC

7. Gdzie można znaleźć wartości pomiarowe kąta swobodnego obrotu, luzu krawędziowego, momentów dokręcenia śrub w dwumasowym kole zamachowym?

a. po zalogowaniu na serwis REPXPERT.pl, ikona na stronie głównej „LuK DKZ”

b. w darmowej aplikacji mobilnej „DMF CheckPoint” dostępnej na Android, Windows, iOS.

8. W jaki sposób zamontować tarczę sprzęgła, którą stroną?

Szczegółowe informacje zawarte są w informacji serwisowej o numerze LuK 0025:

Montaż sprzęgła

9. Mam problem z odpowietrzeniem wysprzęglika hydraulicznego. Jak zrobić to prawidłowo?

Szczegółowe informacje zawarte są w informacji serwisowej o numerze LuK 0001:

Odpowietrzanie wysprzęglika

10. Czy wieloklin w tarczy sprzęgła należy pokryć smarem?

To zależy od materiału zastosowanego w konstrukcji wieloklinu. Szczegółowe informacje zawarte są w informacji serwisowej o numerze LuK 0065:

Wieloklin tarczy

11. Podczas gaszenia silnika, słyszalne są metaliczne dźwięki. Co może być przyczyną?

Szczegółowe informacje zawarte są w informacji serwisowej o numerze LuK 0034:

Metaliczne dźwięki

12. Czy sprężyna talerzowa docisku sprzęgła może mieć rozbieżności w wysokości końcówek sprężyny?

Tak. I nie oznacza to nieprawidłowości. Szczegółowe informacje zawarte są w informacji serwisowej o numerze LuK 0060:

Końcówki sprężyny talerzowej

13. Gdzie można uzyskać informacje na temat zakresu szkoleń technicznych?

Wszystkie informacje można znaleźć w aktualnym katalogu szkoleń:

Katalog szkoleń

14. W jaki sposób można zapisać się na szkolenia techniczne?

Szkolenia są organizowane za pośrednictwem dystrybutorów regionalnych. Należy zatem udać się do najbliższego punktu sprzedaży, a tam uzyskają Państwo szczegółowe informacje.